First of all, warning you, this boring blog is from an ordinary not talented, not gifted, not skilled, lazy, but wanted to write writer. Well its me!Sorry for the grammar, vocab, and for everything else. Sometimes in English, sometimes Melayu, sometimes Klate and mostly mixed. I write when I feel I want to and sometimes I become Shakespeare, the other times Einstein, Scoffield, Rosberg, Beckham, Specter, etc. I tell story about myself, my interest, my trips, my favorite foods, my favorite shows, my family, my friends, my work, .... Last but not least, loves no hates..

Monday, August 30, 2010

first time shopping raya utk family..yeay..

Salam..

Hari ni pg2 lagi aku g Nilai 3..as plan lah..terdiri drpd aku, bell, tal, sue n my cousin k.gee..nk g pagi pnya pasal smpai2 kdai xbukak lg..ingtkan jauh sgt, rupanya xsmpai stgh jam pn dr serdang neh..huhu..jalan2, akhirnya aku beli set pinggan english punya style..sbb ari tu mak aku kata nk gna pinggan kaca plak lps ni..so td cam menarik n murah..beli je lah..so yg aku beli ada 8 pinggan nasik yg besar leper tuh, 8 pinggan lauk, mangkuk lauk besar n kecik, mangkuk nasik n senduk, 3 pinggan kecik, 5 pinggan kuih, jug, 8 cawan..semuanya rm193..mahal ke murah eh?aku pn xtaw..lps beli2 lam kul 3.00 g smayang masjid Nilai baru balik umah..hantr sue kat ktm serdang, hantar k.gee ke puchong, smpai la umah sndr lam kul 4.50..huhu..benda tu lam keta lg..mls nk wat nek sbb keta parking bawah td..xlarat nk angkut..haha..semoga slmat lah, dok diam2 lam bonet keta tu..xsbr rasa nk balik raya, nnt boleh gna pinggan baru utk raya.. =)

Well, ada bnyk benda lagi nk beli..tp ada seminggu lbh lg nk balik raya..gano nih?td g jusco usha handbag kat mak..yg polo tu chantek gak..harap2 ada lg duit utk beli beg tu..kat ayah beli kemeja je kot..then plan lg nk g jln TAR plak next weekend nk carik biskut raya, brooch or pape utk atuk nenek n adk2 plak..urmmm, best kan kalo bnyak duit..kalo iktkan macam2 nk beli..rasa cam bangga gitu kalo dpt beli brg2 kat family neh..make them happy..but unluckily aku xde duit banyak..ho3..duit habis sblm raya, harap2 ada yg bagi duit raya utk meneruskan hidup slps raya plak..boleh x camtu?hehe..doa2 la bia aku dpt duit raya bnyk ek..

Oh, it's ok babe..nanti ada la rezeki kat mana2 tu kan..so moral value of the story, rasa nk cpt2 jer hbs blaja..then cari keje..biar dpt income lbh sket..dpt beli segala macam kat family..yahoo..tp yg paling penting, belajar juga kerana Allah..ingin menuntut ilmu..bukan sbb nk makan gaji besar..selalu ramai org terpesong neh..atuk aku selalu pesan mcm tu kat aku..tp agak la, bila rasa ssh kurang duet jer, terlintas jgk nk gji besar kn..he2..tp semuanya utk kesenagn famiy..so, sama2lah kita betulkan niat kita selalu..semoga Allah memberkati ilmu2 kita, permudahkan jalan kita menuntut ilmu..then senang dapat keje..Aminn..

Sekian, wassalam..

Sharing is Loving,
Mazies

No comments: