First of all, warning you, this boring blog is from an ordinary not talented, not gifted, not skilled, lazy, but wanted to write writer. Well its me!Sorry for the grammar, vocab, and for everything else. Sometimes in English, sometimes Melayu, sometimes Klate and mostly mixed. I write when I feel I want to and sometimes I become Shakespeare, the other times Einstein, Scoffield, Rosberg, Beckham, Specter, etc. I tell story about myself, my interest, my trips, my favorite foods, my favorite shows, my family, my friends, my work, .... Last but not least, loves no hates..

Thursday, December 1, 2011

Alkisahnya 'Mazies'

'mazies' dicipta pada tahun 2000 sbgai nickname..form 1..biasa la tgk org lain ada nama glemer, nk jugak 1 kan..ideanya ada cikgu yg rapat time sek rendah dia gna nama anisma, dia ambik ani dr nama dia rohani pastu isma sbb ayh dia ismail..so konon2 'mazies' tu maziah shafie la..haha..dgr pn mcm best jer..langsung tiada advertisement utk mengglemerkn nama mazies tu cuma kadang2 tulis kt buku sendiri, kat pemadam ke..almaklumlah memang suka conteng2 ni..

Setelah sekian lama ntah macam mana makin ramai kwn2 dorm/sekelas/sekolah tahu psl nama mazies ni..so memandangkn ramai dh tahu, nama mazies digunakanlah lebih meluas sket..tulis kt barang2 kepunyaan sendiri..almaklumlah dok asrama kan..benda kita ada ramai jgk yg ada..so kena tanda..hehe..biasanya kalo tulis kad or surat kt kwn2 pn ada tulis mazies kt bawah tu..kat skolah dulu selalu berbalas surat or buat kad chantek2..not necessarily bg kt adik or kakak angkat, kawan yg dok sebelah dlm kelas pn boleh..huh, i miss that..i still kept all those card and letters in my folder..eh, sambung balik, so mazies ni jd lebih kurang nama pena lah..memang atas kertas jer..panggilah kalo ckp depan2 still maziah..yeah, i'm still proud with the name given by my parents..tp lama2 my parents pn tahu dh pasal nama lain aku ini..kah3..termalu la jgk..dh la ayah siap ckp ngn my friends, kenal mazies x?ha3..well, aku bkn gila glemer dgn sesuka hati nk create nama glemer neh, tp lama2 i'm just comfortable using it..because kt asrama saja ada beberapa org nama maziah..so kalo mazies aku sorang jer..x gitu kwn2?..no matter what, at that time, i still prefer people called me maziah when they spoke to me.. =)

'mazies' ni jgk boleh dtg dgn berbagai nama lain..kebiasaannya aku gna maziesnur, sebab aku rasa nur tu mmg xdpt dipisahkan..menunjukkkan kemelayuan dan kemuslimahan aku..cececehh..kadang2 time aku dok berangan buat puisi ke apa2 aku wat mazies shakespears, kadang2 mazies einstein..kuat kn aku bearangan?hak3..yeah, einstein is one of my idols..time skolah dulu aku minat maths and physics, so no wonder la kan...mungkin dia hebat dlm specific area only, tp dia menggunakan otak dia semaksimum mungkin..lps ada nickname 'mazies', maka aku xperlu gusar lagi nk wat email adress apa la (time tuh femes wat email nama ngarut2, xgna nama betul..itu yg diajar, itulah yg i buat..hehe) , nk chat gna nama apa lah, nk wat user/id nama apa etc..semuanya aku gna mazies jer kalo xnk ltk maziah..so my first email add of course mazies_nur86 yg masih digunakan smpai skrg =)

zaman sekolah menegah dh berakhir..then masuk matrik..kt sini setahun jer, xmo citer bnyk sgt..walopn setahun boleh berpage2 citer pengalaman kt sini..

Pastu masuk UTM..mula ada facebook..ha, kt laman muka buku ni ramai jmpa balik ramai kwn2 skolah dulu..dan yg aku pn agak rasa pelik ramai tegur hi mazies or hai kak mazies..

The fact is, i never told my friends to call me mazies, but they just did..and i'm always glad no matter what names they called me because its obviously they're calling me..so means i have somebody..rather than nobody called u so obviously you're lonely...hahaha..ikr

eh dh mls nk sambung..habis..tetttt

No comments: