First of all, warning you, this boring blog is from an ordinary not talented, not gifted, not skilled, lazy, but wanted to write writer. Well its me!Sorry for the grammar, vocab, and for everything else. Sometimes in English, sometimes Melayu, sometimes Klate and mostly mixed. I write when I feel I want to and sometimes I become Shakespeare, the other times Einstein, Scoffield, Rosberg, Beckham, Specter, etc. I tell story about myself, my interest, my trips, my favorite foods, my favorite shows, my family, my friends, my work, .... Last but not least, loves no hates..

Monday, August 30, 2010

first time shopping raya utk family..yeay..

Salam..

Hari ni pg2 lagi aku g Nilai 3..as plan lah..terdiri drpd aku, bell, tal, sue n my cousin k.gee..nk g pagi pnya pasal smpai2 kdai xbukak lg..ingtkan jauh sgt, rupanya xsmpai stgh jam pn dr serdang neh..huhu..jalan2, akhirnya aku beli set pinggan english punya style..sbb ari tu mak aku kata nk gna pinggan kaca plak lps ni..so td cam menarik n murah..beli je lah..so yg aku beli ada 8 pinggan nasik yg besar leper tuh, 8 pinggan lauk, mangkuk lauk besar n kecik, mangkuk nasik n senduk, 3 pinggan kecik, 5 pinggan kuih, jug, 8 cawan..semuanya rm193..mahal ke murah eh?aku pn xtaw..lps beli2 lam kul 3.00 g smayang masjid Nilai baru balik umah..hantr sue kat ktm serdang, hantar k.gee ke puchong, smpai la umah sndr lam kul 4.50..huhu..benda tu lam keta lg..mls nk wat nek sbb keta parking bawah td..xlarat nk angkut..haha..semoga slmat lah, dok diam2 lam bonet keta tu..xsbr rasa nk balik raya, nnt boleh gna pinggan baru utk raya.. =)

Well, ada bnyk benda lagi nk beli..tp ada seminggu lbh lg nk balik raya..gano nih?td g jusco usha handbag kat mak..yg polo tu chantek gak..harap2 ada lg duit utk beli beg tu..kat ayah beli kemeja je kot..then plan lg nk g jln TAR plak next weekend nk carik biskut raya, brooch or pape utk atuk nenek n adk2 plak..urmmm, best kan kalo bnyak duit..kalo iktkan macam2 nk beli..rasa cam bangga gitu kalo dpt beli brg2 kat family neh..make them happy..but unluckily aku xde duit banyak..ho3..duit habis sblm raya, harap2 ada yg bagi duit raya utk meneruskan hidup slps raya plak..boleh x camtu?hehe..doa2 la bia aku dpt duit raya bnyk ek..

Oh, it's ok babe..nanti ada la rezeki kat mana2 tu kan..so moral value of the story, rasa nk cpt2 jer hbs blaja..then cari keje..biar dpt income lbh sket..dpt beli segala macam kat family..yahoo..tp yg paling penting, belajar juga kerana Allah..ingin menuntut ilmu..bukan sbb nk makan gaji besar..selalu ramai org terpesong neh..atuk aku selalu pesan mcm tu kat aku..tp agak la, bila rasa ssh kurang duet jer, terlintas jgk nk gji besar kn..he2..tp semuanya utk kesenagn famiy..so, sama2lah kita betulkan niat kita selalu..semoga Allah memberkati ilmu2 kita, permudahkan jalan kita menuntut ilmu..then senang dapat keje..Aminn..

Sekian, wassalam..

Sharing is Loving,
Mazies

Wednesday, August 25, 2010

kita dan orang lain..apa bezanya??

Assalamualaikum.w.b.t..

Lama dah la plak xmenulis diblogku yg x seberapa ini..ntah tetiba terpk nk tulis psl bnda ni..sbbnya..jeng3..ada la..banyakkah bnda yg kita xsuka org buat?atau org lg bnyk xsuka bnda yg kita suka?hehe..ada yg kita suka..ada yg org x suka..ada org suka, ada yg kita xsuka..huh..macam2..aku xtahu apa prinsip org lain, tp bagi aku, cuba minimizekan perasaan xsuka kita..xsuka kt org ker, benda ker, perangai org ker, makanan ker..sekurang2nya, kita dpt maintain bahagia kan..hehe..xpyh la nk buat2 muka xsuka tu..kalo bnda tu xslaah cuba terima seadanya..pastu kalo diri aku sndr aku akn cuba buat benda yg aku xsuka kt org..mayb org suka atau x..tp hopefully org len xkn buat benda yg kita xsuka kat kita..well, kalo ada org ckp aku ni xpe r jns xkesah jer je sumer bnda..sebenarnya,.ada yg aku harapkan..boleh x wat xkesah jer jgk mcm kt aku mcm akubuat kat korang?ini termaktub certain2 benda je la..kang xkesah sumer bnda xcaring plak namanya..hehe..caring is loving rite..konklusinya, aku xsuka perasaan xsuka itu..samaada dr aku utk or lain, dr org utk kau atau org utk orang lain..peace no war..Wassalam..

Love no Hate,
Mazies

Monday, June 28, 2010

Brutal lover

This is what we call brutal..kah3..bagaikan nyawa dihujung tanduk..tunggu biasiswa la nmpaknya baru bleh beli baru..


Brutal lover,
Mazies

i'm sorry i support england

Bismillahirrahmanirrahim...

Dear blog,

First of all, I'll try to write in english..because im very enthusiastic about improving my english now..speaking doesn't count..hehe..then if rasa cam xsampai maksud like this, i'll write in malay..well, papepn suka ati aku la nk tulis gna bahasa apa pn kn..ha3

*sigh*..i don't know what to start..but just now finished the 2nd round World Cup 2010 match between England n Germany..ended with Germany 4-1 England..My comment, both team played their best..ball possession more to England..come out the commentator also agree with me..haha..but how come they lost?i think england lack of defending..weak strikers..they too depended on midfielders like lampard n gerrald..and germany they're all really fast..ball came from upper and fastly bringing it down and shot..blink3, it'll be four and its four..as conclusion, they deserve to win..

Well, many frens said i'm england supporter..and, yeah i am..i'm such a fan that accept the win but not any lose..that's the most problematic part..ha3..but actually i'm almost fully mentally prepared for this match..such a grateful they're pass to 2nd round..yeah, the 3 group matches really made me sick..luckily they finished well during last group match against slovenia..as usual, england will pass the group round and packed their stuffs to return to england before the final..it's happened since many years before..so, thats the reason i said im early prepared for their lost..hehe..

But for a while, im emotional..supposed not..but maybe that just showed how a loyal person i am..england the first team i like and i'll support the team no matter what..sometimes crossed in my mind why should i support the team that always made me sick?hurt?feeling down?and even they have rooney that i really hate?i also don't know how to answer..somebody help me pleaseeeee.......or maybe i don't want the answer..oh, back to emotional thing, its because everybody post about the germany win (facebook and twitter)..it's ok..but when come to talking bad about england, i feel sad..from neutral feeling to sad and finally feel like crying..and deep in my heart i'm actually crying..feeling lonely..wishing im not reading all the posts and comments..huhuhu..i know somewhere outside, there are some friends will know how i feel right now..they're with me since WC 2002..i miss them damn much..or at least her..and the rest, only Allah knows..

Fanatics with england team, it's all started with owen..since WC 1998..the only person i like..yes, i like him, love him much than you guys think..i'm happy with his happiness and im not when he's not..bad news about him made me feeling down..so watch out friends, better updated me with good2 things only about owen..haha..what such a xleh terima kenyataan person i am..kua3..nak wat lagu mana kan, kang xpasal2 aku plak bersedih..so dont play2 with me ya..then, i like to share with people that i like him so much and i got responses..some of them smile..it's ok frens, your smile is enuff..rather any comments actually becuse you have no ide what comments that i like..hehe..

Finally, in the deeper feeling due to england lost, now i find out the reason..i think that is the punishment to capello because he didn't want to take owen in england squad..hehe..boleh x camtu?boleh la..so my emotion back to normal..means, they deserve to lost..wakaka..owen played the best to make sure he's in..capello want proves and he proved it..even scored hatrik during championship league..but capello still made the arrogant face, thinking he has the best players deserved for South Africa..i know Owen must be very sad because not chosen..so i always praying capello will regrets one day..and now the time..hak3..people, do you remember that owen scored hatrik during game against germany once time ago?hehe..that's my man..

I think i should stop here..dun want talking about him anymore..its almost 2 am now..tomorrow working..if not surely i layan argentina vs mexico 230am nanti..good luck both team..i think argentina will win..but the truth is, both team will decide..Sekian..

Love also can hurt,
Mazies-Loves Owen

Saturday, June 12, 2010

FIFA 2010

JADUAL PERLAWANAN FIFA 2010 (WAKTU MALAYSIA)


(Click at picture to enlarge)

Football lover,
Mazies

Wednesday, June 2, 2010

Would you dance, if I asked you to dance?

by Enrique Iglesias

Let me be your hero,

Would you dance,
if I asked you to dance?
Would you run,
and never look back?
Would you cry,
if you saw me crying?
And would you save my soul, tonight?

Would you tremble,
if I touched your lips?
Would you laugh?
Oh please tell me this.
Now would you die,
for the one you love?
Hold me in your arms, tonight.

I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain.
I will stand by you forever.
You can take my breath away.

Would you swear,
that you'll always be mine?
Or would you lie?
would you run and hide?
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care...
You're here, tonight.

I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain.
I will stand by you forever.
You can take my breath away.

Oh, I just want to hold you.
I just want to hold you.
Oh yeah.
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
Well I don't care...
You're here, tonight.

I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain oh yeah
I will stand by you forever.
You can take my breath away.

I can be your hero.
I can kiss away the pain.
And I will stand by you, forever.
You can take my breath away.
You can take my breath away.

I can be your hero.


Lots of Love,
Mazies 

Tuesday, June 1, 2010

Israel yang Kejam

Bismillahirrahmanirrahim..
Actually aku pn xtaw nk post apa..tp aku sangatlah geram dgn Israel sekarang..
Israel jahat..kenapa diserangnya kapal itu??
kapal Konvoi Bantuan Antarabangsa ke Gaza
Siap ada yg terbunuh?oh noooo...
Dah la ambik tanah Palestin..
Halau rakyat Palestin dari tanah mereka..
Rampas tempat2 tinggal mereka..
Kepung mereka..
Nasiblah ada org nk bagi bantuan..
Diserang plak..
Israel memang jahat..
Aku tidak mampu berbuat apa2 disini..
tp Israel memang jahat...
Aku sedih teramat sgt..
Terbaca kisah serangan ni membuat aku menangis saja..
Tapi aku tetap tak dapat buat apa2..
Aku bersyukur kerana berada disini..
Macammana kalau turut sama berada di Palestin?
Hanya doa kepada Allah kupanjatkan..
Selamatkanlah mereka..
para mujahidin..
Selamatkanlah kaum Islam Ya Allah..
Tunjukkanlah kekuasaaanMu Ya Allah..
Selebihnya aku berserah padaMU..
Sesungguhnya Engkau maha mengtahui lagi Bijaksana..
Ampunkanlah kami YaAllah 
jika semua ini adalah balasan keatas dosa2 kami..
Ya Allah..
Hanya padaMu Ya Allah..
Amin..

I LOVE ISLAM,
Nurmaziah