First of all, warning you, this boring blog is from an ordinary not talented, not gifted, not skilled, lazy, but wanted to write writer. Well its me!Sorry for the grammar, vocab, and for everything else. Sometimes in English, sometimes Melayu, sometimes Klate and mostly mixed. I write when I feel I want to and sometimes I become Shakespeare, the other times Einstein, Scoffield, Rosberg, Beckham, Specter, etc. I tell story about myself, my interest, my trips, my favorite foods, my favorite shows, my family, my friends, my work, .... Last but not least, loves no hates..

Monday, May 24, 2010

Once upon a time,,,,World Cup!

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t..apa khabar semua?semoga sihat2 belaka..aku pn sudah beransur pulih dari serangan selsema minggu lepas..hehe..now im at office..seperti biasa nk g lab malas n nak wat keje len pn mls..xde la mls sgt sbnrnya nk g lab tu, tp barang2 xcukup r nk wat keje..aku ske sumer brg ada bila aku nk wat keje?tp sape yg bertanggungjawab cari brg2 tu?aku la jgk sptutnya..kah3..urmm, xnk cite psl lab2 ni sebenarnya..tetiba aku teringan nk blk umah bln 6 ni..pastyu dok hitung2 world cup pn dh dekat..11/6..tu yg paling aku teringt..hehe..just remind me world cup 2002 time kt maahd..best giler..

Serba sedikit psl penglibatan aku ngn world cup neh, aku mula berjinak2 masa darjah 6, time tu france 1998 kalo x silap..rmah aku xde tv sbnrnya so sepatutnya aku xde la tahu sgt psl bola2 neh..time ada satu musim tu ayh aku excited nk tgk bola..smpai sggup bgn pagi2 buta g tgk bola gna tv skolah..ada ke?..ada2, mak pn penah citer masa kt kampung ayh g tgh umah sape tah mlm2..haha..so disitulah aku start wonder3, then mula ambik tahu sket2..aku pn pnh kot teman ayh aku mlm2 tuh..n i really fell in love with footbal..satu game yg menarek..huh..dgn pemain2 dia yg hensem2..keh3..time tu aku sokong england..n owen pada masa itu menjaringkan gol yg sgt chantek masa england vs argentina telah kujadikan sebagai idolaku..aku ingt lg muka2 dia n beckham ada kt botol2 pepsi time tuh..oh, how i miss owen so much..n sorry dad, stop wondering why ank pompuan aku neh ske sgt ngn bola sepak..sbb i just follow u at first..haha..

Lps UPSR aku mask maahad..kelaps peralihan, pastu form 1, form 2 and form 3 tu jatuh thn 2002..yeay world cup lg..thn ni mmg ak dh gler2 fanatik bola..almaklumlah masa darjah 6 dulu masih berjinak cernak..hehe..tp aku dok asrama, caner nk tgk?form 3 aku dok asrama blek 4A kot..skali ngn eim (kaki bola jua), ina,illi, mok ye, mok teh n lain2 lg..skip bab2 lain..fokus kat bola..sebulan world cup tuh aku rasa mmg aku jd pelanggar undang2 asarama + penipu + pemutar belit tegar lah..aku sggup wat apa saja asalkan dpt tgk bola..betul2 mcm2..aku pn xsangka..haha..time tuh kt korea japan, so ada game tgh hari, petang or awal mlm..Mula2 aku xmengharap sgt pn nk tgk..ya r tv kat asrama tu boleh tgk mlm2 jer..kalo weekend dr kul 8-11..kalo bkn weekend sblm g prep mlm (utk maazurah shj)..kpd len2 silalah ke masjid..

Tp pada suatu petang aku n eim nk ke masjid solat maghrib (setiap waktu wajib solat kt masjid..asrama kea =p)..hari 1st world cup ke bile eh aku pn lupa..pastu lalu r blek tv..eh blek xknc..masuk la bukak kjp..dan menontonlah bola..dh memg dua2 gila bola mmg xnk benti tgk..nsb bek ingt maghrib..pergi masjid (tp rasanya dh terlepas smayang jemaah) cpt2 smayang n kembali ke bilik tv ngn telekong2..Astaghfirullahalazim..teruk betol..tgk tv lak xbukak lampu sbb belum masa tgk tv kn..hehe..then akhirnya, yeah kami survive tgk smpai hbs that game..Kesalahan harian yg aku buat plak tiap2 hari mesti aku keluar curi (istilah keluar tnpa kebenaran) g bli paper kt luar..kadg2 dua paper len2 aku beli sbb paper2 ada rumusan dan gambr berbeza2..xmkn pn xpe simpan duit bli srtkhabar..

Agenda aku tgk bola diteruskan dgn mencuri waktu2 yg ada..yg paling teruk aku penah mengaku istihadhah sbb terkantoi kain smayngku dirampas lps aku trn masjid lps solat maghrib..spatutnya kna stay ikut baca apa2 ke or dgr tazkirah lps maghrib nk tgu isya' ats masjid sbelm ke prep mlm..tp nk tgk bola punya psl aku trn r trus lps mgrb..hehe..terpaksa la ku kelentong istihadhah..nsb baik la muka aku ni innocent mmg budak yg xpenah buat hal, so exco2 tu percaya..sorry yer korang..kdg2 aku tgk kat kantin..blakang tu ada tv yg org2 kantin tu punya..aku mmg baik ngn dorg so mmg bleh la tgk..hehe..makcik2 kat situ dh knl dh adik ni yg ske tgk bola..kalo yg siang2 ni slalunya tgk kat kantin tu r..mlm baru blek tv..ada satu mlm tu ada ceramah (isra' mikraj ke maulidurrasu kalo xclp) kt masjid..pstu dgr2 Cikgu Azimah (penyelia sarama dtg skali)..so sume wajib g n blek tv xleh msk even yg maazurah..aku pn berpakatlah dgn pok we (pekerja kantin yg sporting hbs) nk tgk bola kt blakang kantin..suh dia warning kalo ada sesape dtg..tgh2 syok tgk tibe2 sorng exco neh datang..kantoi babe..pok we pn baru prasn..amaran lmbt dikeluarkan..time tuh england vs argentina..1-0 dh..tp nsb bek dia xambik nama ktorg or citer kt exco len maybe..dgn penuh kehampaan kami kembali lah ke maktabah lama sblh masjid tu utk dgr ceramah..ngn eim jgk yime neh..huhu..jasadku disitu tp jiwaku dijepun..huhu..tp xpe berita yg kuterima slps itu england ttp mng ngn 1-0..ceh..xterlepas apa2 pn..

mmmmmmmm, ha, ada satu ketika tu aku mmg geram gler..tgh kitorg tgk tv ngn coolnya dtg la satu grup senir neh..pastu boleh dia terjerit2 smpai sorang exco dgr..kuat gler..time tu Italy lwn ape tah..mamat2 italy tu kn hensem2..mata biru lg..dh la tgk yg bukan time bleh tgk..apa lg kena halau r..aku mmg merayu2 ngn that exco..buat muka suku sen siap nk nanges lg..ke dh nanges..kua3..game agk best r time tuh..akhirnya dia bg ktorg msk blk kul 8..hehe..thanx ya..aku blk curi pn penah taw..memandangkan aku ni peminat England, pstu aku xpasti boleh tgk x kt asrama game 2.30 ptg kalo mintak ngn warden pada suatu hari itu, aku balik umah nenek aku..aim nk tgk bola umah makcik aku kat umah depan..family aku xtaw sbb dorg dok gua musang time tuh..hehe..England vs Brazial..England lost to Brazil 1-2..ceh, penat2 aku balik..tp nk wat camner kn, lawan msti ada kalh menang..tp kantoi jgk ntah mcmmana mak aku taw aku balik sbb nk tgk bola..

Lbh krg macam tu r sedikit sebanyk pengalamn aku tgk world cup..oh lupa nk gtaw, final aku ikut balik umah kwn aku yg berulang kat kota bharu..German vs Brazil..Congrate Brazil...My man of the worldcup 2002 mstilah Owen, Trezeguet and aku sudah agak Kaka mst akn jd salah sorg yg terbaik suatu hari nnt walopn time tuh dia men kjp2 je sbgai pemain gantian..My craziest over Owen nevr fade till now..i love Owen..i love Owen..i love Owen..haha..rmai kwn2 aku tahu aku mmg ske gler kt dia..Zaman 2002 tu bleh kta zmn kemuncak gler2..msk form4 dh jd budak baik dh..siap jd penolong blek lg..yg klakanya time exco pgl kt blek usrusetia tu, pesanan penting dr sahabat baikku (exco) ialah suh aku bawak blk sumer gmbr2 owen..aku nk tergelak jer..tp mmg aku ada simpn bnyk pn gmbr owen sblm ni..cuma seperti dintyatakn form 4 tuh aku dh xbwk g asrama dh..nk jd senior yg baik katakn..lgpn aku msti la nk kn jaga air muka kwn aku yg dh jd exco..sian dia kalo kwn sndr wat hal..at that time, deep inside walopn nk tergelak tp ada rasa bahagia gak..she knows that i like Owen so much..hehe..boleh ke cmtu?boleh la sbb aku mmg ske share bnda yg aku suka or minat2 neh..

Macammana pengalaman korang lak?msti lg menarek kan?xkesah la, yg penting aku rasa sgt happy time neh..thanx to all friends yg berkaita..especially to eim or Nurul Imani Fauzi..i dunno how friend i am to you..but you are one of my great friend in my memory..but every of my friends always the great..

Worldcup seterusnya 2006..half kat rmh n half kat UTM..msuk U udeh..haha..kat umah best tgk ngn family..mak ayah n adik beradik aku pn mmg layan bola..so agk la menarek jua..cuma bila msk UTM  ssh sket nk tgk..baru2 lg kn..kwn2 pn bkn yg kaki bola..nsb la..

Oh dh kul 12 lbh rupenya..apa la yg aku buat hari ni..mentang2 la supervisor g jepun..keh3..k la, selamat berworldcup 2010 plak yer korang...
~Wassalam~

XOXOXOXOXO,
Mazies

No comments: